Aby poprawić wyniki sprzedaży w danym przedsięwzięciu z branży e-commerce trzeba zastanowić się nad co najmniej kilkoma rzeczami. Na obroty w danym sklepie wpływ może mieć organizacja koszyka, a także to, z ilu etapów składa się w rezultacie cały proces zakupowy. Warto maksymalnie uprościć ilość kroków, które trzeba wykonać aby zapłacić za złożone zamówienie. W innym przypadku z pewnością będziemy mieli do czynienia z dużą ilością porzuconych koszyków co ogranicza w pewnym stopniu możliwości optymalizacji naszego sklepu. Możemy starać się również prezentować internautom polecane produkty aby przekonać ich do zakupu w naszym sklepie. Pozwoli to również lepiej zaprezentować w sieci całość oferty sklepu.

Organizacja procesu dodawania do koszyka

Aby poprawić wyniki sprzedaży w danym przedsięwzięciu z branży e-commerce trzeba zastanowić się nad co najmniej kilkoma rzeczami
Autor zdjęcia: pixabay.com

Aby mieć pewność, że internauci nie mają większych problemów z poruszaniem się po katalogu sklepu, warto przeprowadzić wraz z wybraną grupę osób testy użyteczności. Nawet takie krótkie testy pozwolą wyłapać 95% błędów w projekcie strony. Może to pomóc osiągnąć dużo lepszy efekt przy stosunkowo niskich nakładach finansowych.  Aby móc by efektywnie nakłaniać klientów do zakupu naszych produktów pokazujemy im również rekomendowane lub polecane produkty, które najczęściej i najchętniej są kupowane przez osoby o podobnych zainteresowaniach i preferencjach zakupowych.

Coraz większą rolę w procesie dokonywania zakupów przez internet pełnią również rekomendacje społecznościowe. Chętniej kupujemy przecież produkty, które polecają nam nasi znajomi lub osoby, które przynajmniej nie są nam całkiem obce. W dzisiejszym świecie bardzo duże znaczenie mają również rekomendacje na blogach oraz profilach społecznościowych influencerów. Dobra kampania marketingowa wykorzystująca zasięg takich blogów może przynieść bardzo dobry efekt i przełożyć się na wysoką sprzedaż.